donderdag 16 september 2010

Informatieavond groep 4

Het duizelt me... Wat hebben we veel informatie gekregen.

Ik dacht altijd dat groep 3 een druk jaar was. Nou... toen wist ik nog niet wat ze allemaal in groep 4 leren. Het komt erop neer dat ze het grootste deel van de lesstof die ze in groep 3 hebben aangeleerd, nu gaan verdiepen en automatiseren. En daarnaast gaan ze ook nog eens veel nieuwe dingen leren.

Nieuw zijn bijvoorbeeld de tafels. Maar... we hoeven nu nog niet te beginnen met het leren opdreunen van de tafels. Eerst wordt er in de klas nog voorbereidend werk gedaan. Ze moeten eerst leren wat vijf maal drie betekent voordat ze uit hun hoofd moeten leren dat dat 15 is.

Nieuw zijn ook de woorden van de week. Veerle had die woorden vorige week al mee naar huis gekregen als huiswerk. Vandaag leerden we dat die woordjes niet alleen los geoefend moeten worden, maar ook in zinsverband. En op vrijdag krijgt groep 4 een dictee om te controleren of ze de woorden van de week goed hebben geoefend.

En ze hadden ook iets nieuws voor de ouders. Het optellen van grote getallen. Ik hoorde vandaag dat ik een tijdje geleden een blunder heb begaan door Veerle aan te leren hoe je door twee getallen onder elkaar te zetten de (grote) getallen bij elkaar op kunt tellen. De juf wil haar namelijk eerst wat meer getalbegrip bijbrengen... Nou ja, ze zal er wel niks aan overhouden denk ik...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten