maandag 27 september 2010

De wereld van K3

Veerle is in een vrolijke bui. Ze zingt al een hele tijd liedjes van K3. Ik ben ondertussen in de keuken de ontbijtboel aan het opruimen.

Het werkt erg aanstekelijk en ik neurie met haar mee. Het valt me op dat Veerle de songtekst zo goed weet. Ze zing het liedje Bij de politie.

Waar krijg je een medaille opgespeld
Bij de politie
Mensen juichen je toe
Iedereen is een held
Bij de politie

Elke dag in het uniform
En met een glimlach
Boeven gaan bestormen
Halt blijf staan
Net als in Amerika


Het is toch best een moeilijke tekst.

Als ik klaar ben met het inruimen van de vaatwasser loop ik de kamer binnen. Veerle zit op de bank. Ze heeft een stapeltje printjes in haar hand. Als ik vraag wat ze heeft uitgeprint zegt ze: "Oh dat zijn de teksten van de liedjes van K3! Die heb ik uitgeprint van de website van K3."

Ze kent de songteksten helemaal niet uit haar hoofd. Ze leest de tekst gewoon voor. En ik maar denken dat mijn dochter een hekel heeft aan lezen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten