donderdag 9 september 2010

Huiswerk

Veerle heeft, nu ze in groep 4 zit huiswerk. Het stelt nog niet zo heel veel voor, maar er moet wel aandacht aan worden besteed.

Veerle krijgt voortaan iedere vrijdag dictee. De dicteewoorden krijgen ze mee naar huis. Het is de bedoeling dat ze die woorden oefent.

We moeten nog wel een beetje wennen aan het huiswerk. Het zit nog niet in ons systeem en we hebben nog geen geschikt tijdstip gevonden. (Want ook wij gebruiken het smoesje 'we hebben nog meer te doen 's avonds...) Maar het is gelukt. Het oefenen althans. Morgen weet ik pas hoe het dictee is gegaan. We hebben maar liefst twee keer geoefend.

Vandaag wilde Marijn ook huiswerk maken. Antoine ging met Veerle en de dicteewoorden aan de slag en ik hielp Marijn. Schrijf op: IK... MAAN... ROOS... MAMA... MARIJN

Dat ging hartstikke goed! Toen ik zojuist nog even in Marijn schriftje keek, zag ik dat hij ook zelfstandig kan werken. Hij had nog meer woorden opgeschreven. Een van die woorden (FIES oftewel FIETS) was geïnpireerd op de dicteewoorden van Veerle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten