dinsdag 14 september 2010

Informatieavond groep 3

Is het al weer een jaar geleden dat we hier zaten? Hier op die kleine stoeltjes in groep 3? Ik zie dat ook nu bijna alle ouders zijn komen opdraven.

Het is waarschijnlijk ook de allerbelangrijkste informatieavond in de hele schoolcarriere van je kind. De informatieavond van groep 3. Want in dit jaar gaan onze kinderen leren lezen en schrijven. Oh ja en natuurlijk ook rekenen.

De informatie die wordt gegeven is voor ons niet nieuw. Maar toch willen we erbij zijn. Marijn heeft dezelfde juffen als Veerle vorig jaar. We zijn er dus niet om kennis te maken met de juffen.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de ouders van de andere kinderen. Er zijn maar drie kindjes uit Marijns kleutergroep meegekomen naar deze groep 3. De rest van de ouders ken ik dan ook helemaal niet. Van het contact op school tijdens het wegbrengen en ophalen moet ik het ook niet hebben. Door mijn werk ben ik maar heel weinig op school.

Maar we hebben ze nu vrijwel allemaal gezien. De andere ouders. Voor ons kan het schooljaar beginnen.

Oh en wat ik eigenlijk wel heel erg schattig vond om te horen, is dat onze stoere knul eigenlijk stiekem helemaal niet zo stoer is. Ze kijken met de klas naar het programma Ik mik lorelei. En dat programma is eigenlijk net iets te spannend voor Marijn. Gelukkig heeft de juf me verzekerd dat kinderen die het te spannend vinden niet hoeven te kijken. Stel toch dat hij er slecht van zou gaan slapen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten