donderdag 15 april 2010

Veerle is een haas

Sinds ik me aangesloten heb bij een loopgroepje, vind ik het eigenlijk niet meer zo heel erg leuk om alleen te gaan hardlopen. Als ik eerlijk ben, vind het hardlopen dan een beetje saai. Maar daar hebben we een oplossing op gevonden. Veerle vergezelt me op haar fiets. Reuze gezellig natuurlijk. En dan kunnen we onderweg ook nog een beetje bijpraten.

Pas geleden was Veerle ook met mij op pad. Ineens kwamen we in het bos een bekende tegen. Die riep enthousiast 'Zo jij hebt een goede haas bij je!' Veerle was een klein beetje boos. Ze dacht dat die mevrouw haar uitschold. Ik legde Veerle uit dat bij het hardlopen het woord haas gebruikt wordt voor iemand die tijdens de wedstrijd het tempo erin houdt. Uiteraard vertelde ik niet dat diezelfde haas bij een echte wedstrijd na een aantal kilometers uit de de wedstrijd stapt. Want dat zou betekenen dat ik de laatste kilometers alsnog in mijn uppie zou moeten lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten