vrijdag 9 april 2010

De vraag... de vraag van vandaag

Het is vrijdagavond. Ik zit over het boodschappenlijstje gebogen. Dat is ook meteen het moment waarop ik het menu voor de hele week vaststel. Uiteraard met hulp van Veerle en Marijn. Zij mogen mee bepalen wat we eten. Tot op zekere hoogte natuurlijk. Anders zouden we denk ik wel erg vaak frietjes en pizza eten...

Om de boodschappen en het koken op elkaar af te stemmen, schrijf ik op de kalender wat we wanneer eten. Dan weet iedereen meteen waar hij/zij aan toe is. Dacht ik...

'Mama? Waarom schrijf je wat we eten alleen op jouw kalender?' Veerle probeert te ontcijferen wat ik op de kalender heb geschreven. Op zich schrijf ik niet heel erg onduidelijk, maar ik kan me voorstellen dat ze het niet helemaal begrijpt. Ik pak Veerles kalender van de muur en schrijf in mijn beste schrijfletters (aan elkaar natuurlijk). Veerle bestudeert het menu. Het woord FRIET krijgt extra aandacht. Ik denk natuurlijk dat dat is omdat ze erg blij is dat er friet op het menu staat. Maar het blijkt toch een andere reden te hebben: 'Mama, je hebt de letter fffff verkeerd geschreven!' en laat me zien hoe ik die letter wel moet schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten