zondag 7 februari 2010

Eigenlijk een beetje te eng

Veerle wil al een hele tijd de eerste film van Het huis Anubis zien. Niet dat ze de serie ooit heeft gezien. Maar haar vriendinnen hebben de film allemaal al wel gezien en zij nog niet. Ze wist al wel een tijdje van het bestaan van de film, maar ik had tegen haar gezegd dat ik de film niet echt geschikt vind voor een meisje van haar leeftijd.

De film bleef haar echter achtervolgen. Tijdens het kinderfeestje van vriendinnetje K. wilden de meisjes eigenlijk naar die film kijken. Maar mijn brave dochter zei dat ze die film niet mocht zien van haar moeder en dus hebben ze toen maar naar K3 en de Kattenprins gekeken.

Een dikke week later ging ik Veerle ophalen bij een vriendinnetje. Oppasoma vertelde het al toen ze de deur opendeed. Veerle en vriendin M. zaten naar De Film te kijken. En ja Veerle had gezegd dat ze die film niet mocht zien van haar moeder (vreemd trouwens dat ze steeds zegt dat ze dat van mij niet mocht, terwijl het toch echt een beslissing is die ik samen met Antoine heb genomen...). Oppasoma en vriendin M. hadden samen bedacht dat het eerste stuk helemaal niet eng was dus nou ja... Ze had dus gekeken.

Sja... en wat doe je dan? Antoine en ik besloten dat als ze dan toch de film wilde zien, ze dat best mocht. Maar dat Antoine of ik zou meekijken zodat we wisten waar de film over ging en zodat we tijdens het kijken het een en ander zou kunnen relativeren.

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Veerle mocht De Film zien. De film is volgens de Kijkwijzer ingedeeld als een 6+ film. Ik verwachtte dat het dus best mee zou vallen. Maar tijdens het kijken bleek toch dat ze de film een beetje te eng vond. Ik legde uit dat wat er gebeurde allemaal niet echt was. Dat het een verzonnen verhaal was en dat de acteurs niet echt versteenden en dat ik verwachtte dat het aan het eind allemaal goed zou komen (wat natuurlijk ook zo was). Ik moest wel haar hand vasthouden en ze bekende dat ze soms wel even haar ogen dicht wilde doen.

Ik had de film natuurlijk ook gewoon af kunnen zetten. Maar dat wilde Veerle echt niet! Ze vond hem wel een beetje te eng maar toch ook wel leuk. Gewoon lekker griezelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten