zondag 21 februari 2010

Whizzkids

Iedere keer sta ik versteld van de computervaardigheid van mijn kinderen. Omdat zowel Antoine als ik meer dan gemiddeld geïnteresseerd zijn in computers en internet, zijn Veerle en Marijn al geruime tijd actief op de computer. En internet hoort daar ook bij.

Via de website kinderplezier.com ontdekken Veerle en Marijn allerlei leuke online spelletjes. Nederlandse spellen en natuurlijk ook Engelstalige spellen. Veerle heeft de voorkeur voor aankleedpoppen (barbie.com en Max & Ruby). Marijn is dol op racespelletjes (The Backyardigans), treintjes (Duplo) en de bouw (Handy Manny).

Wat ik zo opvallend vind, is dat ze de weg kunnen vinden op die site. Marijn kan namelijk nog niet lezen en Veerle kan natuurlijk wel wat lezen, maar kan ze ook Engels lezen? En toch vinden ze hun weg op die site. Natuurlijk doen plaatjes veel, maar het blijft voor mij steeds weer een verrassing wat ze ontdekken.

Vandaag was ik weer eens diep onder de indruk van mijn kinderen. Marijn en Veerle speelden het spelletje Kerwhizz. Dit is de Engelse versie van het televisiespelletje Kwiskwat van KETNet. Ze bantwoordden alle vragen goed! Ze waren zelf ook helemaal trots op zichzelf en Marijn riep enthousiast High Five!!!.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten