donderdag 29 juli 2010

De iPad generatie

Gadgets zijn leuk! Ik ben er meer dan gemiddeld in geinteresseerd. Mijn verwachtingen waren dan ook hoog gespannen toen Apple de iPad lanceerde.

Ik ben niet de enige binnen ons gezin die gadgets leuk vind. Antoine is er ook dol op en -hoe kan het ook anders- Veerle en Marijn vinden gadgets ook super interessant.

Toen Antoine eindelijk zijn hand had weten te leggen op zo'n apparaat, keken de kinderen geinteresseerd toe. En natuurlijk wilden ze ook! We vroegen ons af of de iPad wel geschikt is voor kinderen. Het apparaat is natuurlijk best duur en we zouden het toch jammer vinden als het kapot zou gaan.

Uiteindelijk besloten we dat ze het mochten proberen ('Eerst handen wassen en aan tafel gaan zitten!') Wij keken toe. Ik was vooral benieuwd hoe ze zouden reageren op zo'n nieuw apparaat. Het ging meteen heel goed. We hoefden niks uit te leggen! Ze konden er meteen mee overweg. Wow! Dat is toch wel heel makkelijk.

Inmiddels hebben we er ook wat apps voor kinderen opgezet. Het viel ons alleen wel op dat er nog maar zo weinig Nederlandse apps voor kinderen beschikbaar zijn. Er is dus nog werk aan de winkel bij Zwijsen ;-)

De eerste app die we ontwikkeld hebben, de maan roos vis letterlegger, heb ik natuurlijk ook thuis laten testen. Onze eigen iPad generatie werd meteen ingezet als tester. Marijn vond het een erg leuk spelletje. Hij gaf nog wel wat suggesties ter verbetering. Nou.. die nemen we mee voor een update. Veerle vond het spelletje toch eigenlijk wel te makkelijk (en daardoor niet zo leuk). 'Duhuh! Maan roos vis is voor groep 3 en ik ga al naar groep 4! Tijd voor een Estafette-App??


Tester Marijn aan het werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten