maandag 26 juli 2010

Morgen een uur!

De vakantie is begonnen. Maar dat betekent niet dat er in Huize den Brok nu 6 weken niet gelezen wordt. Integendeel. Want ik wil er natuurlijk voor zorgen dat Veerles leesniveau op peil blijft maar eigenlijk wil ik dat Veerle vooral heel veel plezier krijgt in het lezen.

Ik ben dus vandaag even op het werk in wat kasten gedoken. Op zoek naar boeken die Veerle wel aanspreken. Uiteindelijk kwam ik uit bij een boek uit de serie Lees alles over... met als titel 'Op reis'. Na het avondeten gingen Veerle en ik op het grote bed zitten. Om het allemaal overzichtelijk te houden had ik de kookwekker meegenomen. We stelden de kookwekker in op 20 minuten. Veerle begon te lezen. Dat ging echt heel erg goed. En... ze vond het een leuk boek!

Marijn was er ondertussen ook bij komen zitten. Hij wilde ook lezen. Dat mocht hij natuurlijk. En terwijl Marijn een paar zinnen las, was Veerle iets op aan het schrijven. Ze gaf het briefje aan mij:


Nou, ik ben benieuwd of ze morgen nog steeds een uur wil lezen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten