zondag 17 januari 2010

Op de boerderij

O.k. ik beken... Ik speel Farmville. Samen met -volgens een of andere expert- vele dysfunctionele huisvrouwen (waar ik mezelf uiteraard niet onder reken omdat ik geen huisvrouw ben).

Toen ik op mijn werk enthousiast vertelde over hoe leuk ik Farmville vind, verklaarden ze me voor gek. Welke volwassene gaat er nou boerderijtje spelen op de computer? Nou ja... ikke dus!


Veerle en Marijn vinden Farmville ook erg interessant. Veerle wilde natuurlijk ook een eigen boerderij. 's Avonds toen Veerle al naar bed was heb ik een account aan proberen te maken voor Veerle. Helaas is Veerle nog te jong om te worden toeglaten tot Facebook en dus te jong om Farmville te spelen. Snel offerde ik twee lapjes grond op mijn boerderij op voor mijn kinderen. Ze hadden nu hun eigen moestuintje op de boerderij van mama!

Maar ja... Eigenlijk wilde Veerle toch echt ook een eigen boerderij. Dus uiteindelijk ben ik overstag gegaan. Samen met Veerle maakte ik een account aan op Facebook. Veerle vond het erg spannend allemaal! Ze keek geïnteresseerd toe. 'Mama? Ben je nou aan het jokken? Ik ben helemaal in 1992 geboren, maar in 2002!'

Ik heb haar uitgelegd dat ze eigenlijk nog te jong is voor Facebook en dat ze dus eigenlijk ook niet op Famville mag spelen. Maar dat omdat ik er altijd bij ben als ze het speelt, ik even gejokt hebt over haar leeftijd. Kon ik meteen nog een keertje benadrukken dat we niet willen dat ze gaat internetten als we er niet bij zijn. Want zo met een lezende dochter begin ik toch een beetje bezorgd te raken over Mijn Kind Op Internet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten