zaterdag 13 juni 2009

Toets gemaakt

Gisteren stonden de tafeltjes in de klas van Veerle allemaal netjes op een rijtje. Volgens Veerle stonden ze net als in groep 3. Wij dachten dat ze met alle tweede groepers gingen oefenen voor na de grote vakantie.

Maar vandaag hoorde ik wat de bedoeling van de opstelling was. Alle kindjes uit groep 2 kregen een toets. Daarom stonden de tafels uit elkaar. Het was niet de bedoeling dat je op het blaadje van je buurman of -vrouw keek. Je moest het ook niet overschrijven van je buurman of -vrouw want het kon maar zo zijn dat hij of zij het verkeerde antwoord opschreef. Dan heb je toch echt een vet probleem ;-)

Volgens Veerle was het de TAK-toets. Toen ik vroeg hoe het was gegaan vertelde Veerle trots dat ze nul fouten had gemaakt! Ze was heel trots natuurlijk. Ze bleef maar benadrukken dat ze de enige uit haar klas was met nul fouten. Ik heb haar er toch maar voorzichtig op gewezen dat een foutje maken heus niet erg is, hoor.

Een tijdje later had Veerle het nog steeds over haar toets. Ze dacht namelijk dat ze een "kleine B" had gescoord. (? Een kleine B? Als ze nul fouten had, zou toch zeker wel een A hebben gescoord?) Veerle wist me ook te vertellen dat A goed was en een D niet goed.

Ik vraag me wel af hoe Veerle weet dat je op die Cito toetsen met letters ingedeeld wordt. Zou de juf het daar in de klas over hebben? Veerle wist me zelfs te vertellen welk kind welke score had... Dat vind toch wel vreemd, hoor.

Ik ben overigens erg benieuwd of wij ook nog van de juf te horen krijgen hoe de toets was gegaan. En ik ben benieuwd bij welke toets Veerle nul fouten had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten