woensdag 11 februari 2009

Eerste Kinderfeeste Alleen (2)

Ik had me er dus bij neergelegd dat Marijn vanmiddag thuis zou blijven. Hij was zo duidelijk dat hij NIET naar het feestje wilde. Ik zat er wel een beetje mee in mijn maag eigenlijk.

Maar niets is zo onvoorspelbaar als een kleuter. Om 13.45 uur gingen we toch maar even het cadeautje afgeven bij de jarige. We hadden namelijk al wel een cadeautje gekocht. Marijn was erg verlegen, maar ging wel mee naar binnen. Hij bleef een beetje bij me in de buurt en ik moest hem ook optillen. Ondertussen druppelden de andere gasten ook binnen.

Ik zag Marijn verrast opkijken: He, ik ken die andere kindjes! Sterker nog, het zijn andere kindjes uit mijn klas! Langzaam maar zeker ontdooide Marijn en ik zag hem erg opgelucht kijken. Hij deed de rits van zijn jas naar beneden en gooide stoer zijn jas bovenop de jas van een klasgenootje. En toen zei Marijn: 'Nou mama, nu moet je gaan hoor! Weg jij!

Nou ja... werd ik zomaar door onze zoon weggestuurd!

Op de fiets terug naar huis was ik zo trots op Marijn. Hij was nu toch naar zijn Eerste Kinderfeestje Alleen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten