woensdag 4 februari 2009

Samen zwemmen

Veerle zit sinds 1 november op zwemles. Ze heeft op zaterdagochtend zwemles. Ik kan vrijwel nooit mee om te kijken, want ik heb dan hardlooptraining. Na het zwemmen (en voor mij hardlopen), gaan Veerle en ik samen in bad. Ze legt dan aan me uit wat ze allemaal geleerd heeft en demonstreert meteen wat ze allemaal kan.

Afgelopen zaterdag vertelde ze me dat ze al van de startblok in Het Diepe kan springen zonder pak!. Maar ja, dat kun je helaas niet laten zien in het ligbad. We besloten dus meteen om de volgende dag samen te gaan zwemmen. "De jongens" gingen samen naar de Beekse Bergen.

In het zwembad rende Veerle meteen naar de startblok van Het Diepe, ze klom erop en sprong erin. Ik kon nog net op tijd in het water springen om haar (als dat nodig mocht zijn) op te vangen. Ze was heel erg trots! En ik ook natuurlijk! Maar de badmeester was niet zo erg onder de indruk. Hij vertelde me dat kindjes met een drijfpak niet in Het Diepe mochten. Veerle was helemaal teleurgesteld. Tijdens zwemles mocht het wel. Ze wilde alleen aan haar mama laten zien hoe goed ze al kan zwemmen.

Aanstaande zaterdag is het weer kijkles. Ik zal aan Antoine vragen of hij video-opnamen wil maken. Dan ben ik er toch een beetje bij. Misschien mag ze dan wel van de startblok in Het Diepe springen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten