zondag 21 maart 2010

Tijd rekken

Het is zondagavond zeven uur. Veerle mag nog een kwartiertje opblijven, maar moet dan toch echt naar bed. Maar daar heeft ze geen zin in.

Veerle gaat naar boven en komt terug met een boek. Het is een boek van school. Ze moet dat boek thuis lezen. Ik heb haar al zeker vijf keer eraan herinnerd dat ze dat boek moet lezen. En nu gaat ze op de bank zitten en leest. Het is niet zo dat ze zo'n drukke dag heeft gehad en dat ze absoluut geen tijd had om het boek eerder te lezen. Sterker nog, ze heeft de hele middag op de bank gehangen (Ma-ham... ik vervéél me!)

Als ik om kwart over zeven aangeef dat het tijd is om naar boven te gaan, zit Veerle nog steeds te lezen. 'Oma? Brengt u mij naar bed?' Oma, die iedere zondagavond op bezoek komt, vindt dat erg gezellig en gaat met Veerle mee naar boven.

Om kwart voor acht is oma nog steeds niet beneden. Als we gaan informeren waar ze blijft, horen we 'Ik kom zo naar beneden. Nog een halve bladzijde en dan heeft Veerle haar boek uit!'

Wat is het toch een uitgekookte tante. Ze wist gewoon dat ze het bij mij niet voor elkaar had gekregen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten