woensdag 5 augustus 2009

Wat doe je tijdens de vakantie?

Veerle en Marijn hebben inmiddels een dikke week vakantie. Antoine en ik hebben helaas niet genoeg vakantiedagen om zes weken vrij te nemen, dus Veerle en Marijn gaan op de maandagen naar de BSO.

En wat doe je als je vakantie hebt op de BSO? Dan speel je.... schooltje met je BSO-vriendinnetjes! Tenminste... als je Veerle bent (Marijn vindt het vooral leuk om op de BSO te stoeien en te streetdancen).

Gisteravond waren Veerle en ik met z'n tweetjes thuis. 'De mannen' waren gaan fietsen. Ik was iets op de laptop aan het doen en Veerle zat aan tafel. Ik dacht dat ze zat te tekenen.
'Mama, hoeveel is 10 + 20?'
'Denk eens goed na?'
'Oh ja.. 30! En 3 + 7....uhm 10!'
'Wat ben je eigenlijk aan het doen, Veerle?'
'Ik maak groep 3 sommen!'

Veerle laat vol trots haar blaadje zien. Alle cijfers staan in spiegelbeeld. Ik ben een beetje verbaasd omdat ze de meeste cijfers de laatste tijd toch goed schrijft. Maar wat blijkt nu, ze had huiswerk gekregen van een vriendinnetje van de BSO. En het huiswerk bestond uit een rijtje door dat vriennnetje (in spiegelbeeld) geschreven sommen.

Leuk he, die BSO. Lijkt toch een beetje op school en ze geven zelfs al huiswerk mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten