donderdag 20 augustus 2009

Puzzelkampioen!

Huize den Brok is verdeeld in twee kampen: de mannen en de vrouwen.

De mannen in Huize den Brok zijn onwijs goed in het maken van legpuzzels. De vrouwen bakken er helemaal niks van. En om eerlijk te zijn... de vrouwen vinden legpuzzels maken ook eigenlijk helemaal niet zo leuk.

Marijn kon al toen hij nog heel jong was, als de beste puzzelen. Echt veel beter dan zijn zus die 15 maanden ouder is. Hij heeft bijvoorbeeld zo'n 12-in-1 legpuzzel. Hierin zitten 12 verschillende legpuzzels. De eerste keer dat ik die doos opende, baalde ik als een stekker. Alle puzzelstukjes lagen door elkaar. Ik ben aan de klus begonnen en heb moedig alle puzzels gelegd en toen twaalf boterhamzakjes gepakt. De puzzelstukjes zouden voortaan bij elkaar blijven zodat ik in ieder geval niet hoefde te puzzelen. Toen op de een of andere manier de puzzelstukjes toch weer allemaal door elkaar lagen zag ik de bui al hangen: ik zou weer moeten puzzelen.

Maar nee, hoor. De toen 4-jarige Marijn kon het inmiddels al helemaal zelf!!! Ik was zo verbaasd. Hoe kreeg hij dat voor elkaar.

Vorige week mochten Veerle en Marijn allebei een puzzel uitkiezen. Marijn koos er eentje van (hoe kan het anders) CARS en Veerle iets prinsessenachtigs. Ik had al zo'n vermoeden dat Veerle er thuis niet naar om zou kijken (ze vindt er gewoon ook niet zoveel aan) en dat Marijn enthousiast aan de slag zou gaan. En inderdaad... Veerle had de puzzel nog niet eens opengemaakt of ik zag dat Marijn al een complete Bliksem McQueen bij elkaar had gepuzzeld.

Een paar dagen later vond ik op Veerles kamer de prinsessenpuzzel terug. Hij zat niet meer in de doos, maar hij was helemaal gelegd! Toen ik Veerle een complimentje gaf zei ze: "Oh... maar Marijn heeft me geholpen, hoor!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten