vrijdag 17 juli 2009

Griekse Brie

Het schijnt zo te zijn dat kinderen meer groente eten als de groente een leuke naam heeft. Daar is onderzoek naar gedaan.

Deze truc hebben wij ook al meerdere keren toegepast aan de eettafel. We hebben Veerle al een keer overgehaald om Griekse Brie te proeven omdat ze weigerde feta te proberen. Uiteindelijk bleek dat ze ook de Griekse Brie vreselijk smerig vond, maar o.k. ze had het in ieder geval geprobeerd.

Pas geleden was ik aan het bedenken wat we zouden gaan eten. Omdat ik het wel belangrijk vind dat Veerle en Marijn mee mogen beslissen, vroeg ik wat zij graag wilden eten. Ik kreeg als antwoord friet, dus stelde ik maar iets gezonders voor. 'Wat denken jullie van vis, roerbakgroente en aardappels uit de oven?' Het antwoord was 'Nee! Wij lusten geen vis.'. Uiteindelijk heb ik vissticks gebakken voor Veerle en Marijn en voor Antoine en mij pangasiusfilet.

Toen we aan tafel zaten, vroegen Veerle en Marijn wat er in de pan zat. Wij antwoordden: 'Pangafilet'. Dat is toch veel leuker dan vis? Dus uiteindelijk zaten Antoine en ik vissticks te eten en Veerle en Marijn smulden van de vis...uhm Pangafilet.

Oh en Marijn lust nog steeds geen vis, maar wel zalm en tonijn :-) :-) :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten