donderdag 16 juli 2009

Boodschapjes doen

Al een paar weken probeerde ik Veerle over te halen om eens zelf en alleen een boodschapje te gaan halen in het winkelcentrum. We wonen erg dichtbij het winkelcentrum dus ik dacht dat ze dat best zou kunnen. Daarnaast vond ik het goed voor haar zelfvertrouwen.

Ik stelde het vandaag weer eens een keertje voor en ging er eigenlijk vanuit dat ze zou zeggen dat ze het niet wilde (wat eigenlijk betekent dat ze het niet zou durven) Tot mijn verbazing zei ze meteen dat ze wel naar de bakker wilde gaan. We hadden gisteren namelijk eierkoeken besteld en die hoefden we vandaag alleen op te halen (en te betalen natuurlijk). Ik bedacht me dat we eigenlijk nog een klein boodschapje nodig hadden: een kuipje boter. Dat wilde ze ook wel gaan halen.

Marijn wilde ook graag mee. Dus daar gingen mijn kindjes op pad met een briefje van 5 euro in de hand. Ik vond het ook best spannend, maar ik ben niet op straat gaan staan om te kijken of ze wel goed liepen. En ik ben ook niet stiekem achter hen aan geslopen om te zien of ze niet opgelicht werden. ;-)

Na een paar minuutjes kwamen ze terug met de boodschapjes en een trotse glimlach van oor tot oor. Ze vonden zichzelf zo stoer! Ze waren volgens mij wel 5 cm gegroeid doordat ze zo trots op zichzelf waren.

En natuurlijk glom ik ook van trots. Wat worden mijn kindjes groot!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten