maandag 18 mei 2009

Marikenloop

Gisteren was de Marikenloop in Nijmegen. Het is een "Ladiesrun" waar bijna achtduizend loopsters aan meedoen.

Mee kunnen doen aan de Marikenloop was aan het begin van mijn hardloopcarrière mijn absolute droom. Ik ben in september 2006 begonnen met hardlopen en in mei 2007 liep ik 'm voor het eerst!

Ik gloeide van trots (o.k. en van vermoeidheid) toen ik de finish bereikte. Een paar maanden ervoor viel ik al bijna neer bij het idee dat ik 5 minuten moest hardlopen en nu kon ik 'al' meer dan een half uur hardlopen. Tijd 00:32:53 (5 km).

En toen ik eenmaal 5 km kon hardlopen was ik zoooo trots! Zo trots dat ik vervolgens het hardlopen liet versloffen. Ik denk dat ik na de Marikenloop nog welgeteld 5 keer heb gelopen in 2007...

Ik had wel bedacht dat ik in 2008 weer mee zou doen met de Marikenloop. Het was mijn goede voornemen voor 2008. Begin januari weer gaan trainen en half mei kon ik het weer, hoor! Marikenloop 2008: Tijd 00:32:11 (5 km). Ik had zowaar mijn PR verbeterd!

Wat had ik nu geleerd? Dat hardlopen kon ik dus, maar ik 'moest' wel doelen hebben in de vorm van evenementen om bij de les te blijven. Ik besloot de volgende uitdaging aan te gaan: mijn trainingen uitbouwen zodat ik bij de Tilburg Ten Miles 10 km zou kunnen hardlopen. Ik sloot me aan bij een hardloopgroepje en ging aan de slag. Resultaat: Tijd 1:02:47 (10 km) En sja... als je in Breda geboren bent 'moet' je natuurlijk de Bredase Singelloop ook eens gelopen hebben. En nu kon ik 10 km hardlopen dus een maand na de Tilburg Ten Miles liep ik de Bredase Singelloop: Tijd 1:02:11 (10 km).

Het was inmiddels oktober 2008. De winter stond voor de deur... Zou het me lukken om deze keer wel door te trainen? Ik startte op zaterdagochtend bij een hardloopgroepje (soort vervolg op die andere trainingen). Ik begon wat mensen te leren kennen en ik had het niet verwacht, maar -eindelijk!- begon ik het écht leuk te vinden. En het hardlopen ging echt heel erg goed. Liep ik eerst in de achterste regionen van het groepje mee, na een paar maanden liep ik voorop.

Zou het me dan toch lukken om de 10 km bij de Marikenloop binnen het uur te lopen? Tijdens de wedstrijd ging het echt heel goed. Ik liep lekker. Ik moest heel veel mensen inhalen. Toen ik 9 km had gelopen kreeg ik wel wat steken (oeps toch iets te hard gelopen?) maar de 10 km maakte ik vol. En mijn tijd? 00:55:48 (10 km)

Ik ben sprakeloos (& trots!)

Fotobewijs:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten